Offline? Ingen underholdning på deg!

Jeg skal jo jobbe når jeg skal ut på tur, men jeg har mistanke om at det blir litt dødtid også.

Da jeg var i Helsingborg for workshop før ekspedisjonen fikk jeg bo to dager på Oden. En ypperlig mulighet til å sjekke ut underholdningstilbudet om bord. Dette er det jeg fant:

  • Et bibliotek, hvor ca 95 % av bøkene er på svensk og resten er en salig blanding av engelsk og ymse andre språk til forskere som har etterlatt seg bøker
  • En liten kinosal, inkl. DVD-spiller, ymse DVD’er og en (eldre) PlayStation

    2016-05-24 13.24.10

    Oden-kino

  • Treningsrom
  • To badstuer
    2016-05-24 13.06.08

    Sauna-lounge

    Skjermbilde 2016-07-28 21.59.04.png

    Badsturegel: “Sex is not allowed in the sauna unless a crew member is involved”

  • Bar, tv-stue og røykerom (får prøve å unngå sistnevnte)
    2016-05-24 13.23.48.jpg

    Bar

    2016-05-24 13.20.07.jpg

    Knugen og fru er med

    2016-05-24 13.19.20.jpg

    Greie priser

Jeg har ikke glemt alle de andre forskerne jeg kan sosialisere med heller, altså. Likevel prøver jeg å planlegge for egen underholdning, både på skjerm og i øret, i tilfelle jeg skulle komme til å kjede meg.

I den sammenheng har det dukket opp noen uforutsette problemer. Som nevnt i forrige post har vi jo ikke internett i løpet av turen, og det er ingen spøk å være offline over lengre tid i disse streaming-tider:

  • Spotify lar deg ikke være offline i mer enn 30 dager. Etter det har du ikke tilgang til musikken lengre.
  • Min vanlige Netflix fungerer ikke offline. Jeg har sjekket ut Viaplay etter rykter om offline-funksjon, men også der er det begrenset til 30 dager offline.

I dag har jeg også kjøpt meg Kindle, og tenkte at i alle fall bøker må da gå an. Men i den store bokjungelen ble jeg helt overveldet over mulighetene, tilbudet (og prisene), og endte med å laste ned 12 “samples” på bøker og så la jeg den vekk til lading. Kindle trodde også at jeg var veldig interessert i bøker om sjakk og matte:

Så jeg trenger hjelp! Hvordan kan jeg løse situasjonen med musikk og film? I tillegg tas boktips i mot med takk!

Leave a Reply

