Radiotryne

Local time: 2016-08-28 15:03
Position: 86° 21.76’N 134° 26.40’W
Heading: 246°
Speed: 5.3 knots
Water depth: 2140 m
Wind speed: 19.8 m/s
Air temperature: -0.1°C
Feels like (wind chill): -8.59°C
Sea temperature: -1.5°C

(English below)

Dette har jeg glemt å nevne, men forrige uke ble jeg intervjuet på radio. Hallo P3 har en spalte som heter Utenriksstudentene, hvor jeg er med som doktorgradsstipendiat og forteller litt om hva det innebærer å ta doktorgrad.

Jeg var spent på hvordan det gikk å bli intervjuet over satellittelefon. Det er nemlig ganske dårlig forbindelse, og lyden kan bli litt forvrengt. Vi ble forklart på skipet at vi måtte si til venner og kjente vi ringte at lyden høres rar ut når vi ringte, for man kan visst nesten høres litt full eller dopet (!) ut. Jeg har også hørt at det høres litt rart ut når jeg har snakket med mamma eller kjæresten min. Jeg hører at det er dem, men det er liksom ikke helt dem.

Jeg snakket med P3 første gang forrige uke om turen min til Nordpolen, og det ble sendt forrige mandag. Hvis du ikke fikk det med deg kan du høre innslaget her:
https://radio.nrk.no/serie/hallo-p3/MYNF34010016/22-08-2016#t=55m9s. Jeg har ikke hørt det selv enda, så dere får bedømme om det høres ut som om jeg har tatt èn for mye i baren, eller om det høres ok ut!

ENGLISH:
Last week I was interviewed on Norwegian radio NRK P3 about my job as a PhD candidate and this expedition. If you are interested, you can hear the clip here: https://radio.nrk.no/serie/hallo-p3/MYNF34010016/22-08-2016#t=55m9s.

Talking on satellite phone can make your voice weird. I have not yet heard the clip, so you will have to be the judge of whether my voice sounds funny or not!

2 thoughts on “Radiotryne

Leave a Reply

